1.    Ψάξε να βρεις το μυστικό μονοπάτι της ψυχής. Αναζήτησε το μονοπάτι της ψυχής, βρες δηλαδή τον δρόμο από όπου η ψυχή σου ξεκίνησε για να βρει το σώμα. Αναζήτησε την τάξη της ζωής και ακολουθώντας αυτό το μονοπάτι θα ενώσεις τον ιερό λόγο με τα έργα

2.    Μην στρέψεις προς τα κάτω το βλέμμα σου, γκρεμός χάσκει που την ψυχή σέρνει στην επτάπορη βαθμίδα. Γκρεμός νοείται η φθορά.  Να μην προσκολλάται στο θνητό σώμα που υποκύπτει στην ειμαρμένη την οποία ορίζουν οι 7 πλανήτες. Αν στραφείς προς το φθαρτό σώμα και την ύλη θα δυστυχήσεις αφού θα πέσεις στον γκρεμό της ύλης.

3.    Στο αγγείο σου θα κατοικήσουν τα θηρία της γης. Στο υλικό σώμα θα συγκατοικήσουν και τα κατώτερα  στοιχεία που έχουν σχέση με την προσωπικότητα και ό,τι αρνητικό την ακολουθεί

4.    Μην προσθέτεις στην ειμαρμένη. Μην λειτουργείς έτσι ώστε να συσσωρεύεις αρνητικό κάρμα γιατί έτσι επιβαρύνεσαι περισσότερο και καθυστερείς στο δρόμο

5.    Από την πατρική αρχή δεν προέρχεται τίποτα ατελές. Ο άνθρωπος μπορεί μόνο να προσεγγίσει την τελειότητα και να την διαισθανθεί όχι όμως και να την δημιουργήσει. Γιατί αυτό είναι αποκλειστικά και μόνο δικαίωμα των Θεών.

6.    Πρέπει να σπεύσεις προς το φως και προς τη λάμψη του πατρός εκεί από όπου σου στάλθηκε η ψυχή ενδεδυμένη με νου πολύπλοκο. Είναι η ατραπός, ο δρόμος της λύτρωσης, ο δρόμος προς το φως εκεί όπου πρέπει ο μαθητής να οδεύσει μη δίνοντας σημασία στις φωνές των ελεφάντων και τα αργυρόηχα βουίσματα των πυγολαμπίδων. Είναι το φως στη σπηλιά του Πλάτωνα.

7.    Στα λαγούμια της γης κατοικεί η πηγή της αρετής. Μένει εκεί κρυμμένη χωρίς να χάνει την παρθενία της. Στις βαθιές κρυψώνες της γης υπάρχει η πηγή της αρετής δηλαδή η δύναμη της. Εκεί  η αρετή είναι ακέραια και αμετάβλητη κι εκεί μπορούνε να τη βρούνε μόνο οι άνθρωποι που έχουν τη διάθεση και τη θέληση αλλά και την εξυπνάδα

8.    Η ψυχή των ανθρώπων σφίγγει τον Θεό και τον φέρνει μέσα της. Δεν έχει τίποτα θνητό και είναι ολόκληρη συνεπαρμένη από το θείο. Η αληθινή φύση του ανθρώπου αγγίζει το Θεό για να ενωθεί και να εξομοιωθεί  με αυτόν κυρίως ως προς τη δύναμή του. Τίποτε θνητό δεν υπάρχει σε αυτή. Η θειική δύναμη ενυπάρχει σε αυτή την ανθρώπινη φύση και λειτουργεί ως μαγνήτης που την έλκει κοντά του.

9.    Μην μολύνεις το πνεύμα σου, μην βαθύνεις το επίπεδο. Η ψυχή περιβάλλεται από δυο χιτώνες τον πνευματικό που είναι υφασμένος από τον αισθητό κόσμο , είναι ωοειδής λεπτός και ευέλικτος και ο άλλος είναι ο «επίπεδος». Έτσι δεν πρέπει να λερώσουμε το χιτώνα της ψυχής με βρώμικα πάθη αλλά να διατηρούμε και τους δυο χιτώνες, καθαρό τον πρώτο και τον δεύτερο άβαφο.

10.  Μην ρίχνεις το σκύβαλο της ύλης στον γκρεμό. Σκύβαλο είναι το θνητό σώμα το οποίο δεν πρέπει να παραμελούμε αλλά να το έχουμε αν μπορούμε υγιές, δυνατό και αγνό έτσι  ώστε να είναι σύμμαχος στην πορεία μας και να μην ενεργεί αρνητικά στην εξέλιξη της ψυχής

11.  Μην απομακρύνεις την ψυχή έξω από το Σώμα μην τα βάζεις σε κίνδυνο. Αν απομακρυνθεί η ψυχή από το σώμα κινδυνεύει να χάσει κι άλλα στοιχεία. Να μην προτρέχουμε του φυσικού μας θανάτου. Επειδή η ψυχή μας δεν έχει εξαγνιστεί τελείως βρίσκεται ακόμη κοντά στο σώμα. Κατά τον Πλάτωνα το σώμα είναι η φυλακή της ψυχής και πρέπει να μείνουμε σε αυτήν όσο χρειαστεί.

12.  Άπλωσε τον πορφυρό σου Νου σε έργο ευσέβειας. Μπορεί έτσι να σώσεις και το ρευστό σου σώμα. Αφιέρωσε τον θεϊκό νου σου σε έργα ευσεβή και εξαγνίσου μέσα από τα αγαθά σου έργα κι έτσι και το σώμα του θα γίνει καθαρότερο και αγιότερο.

13.  Οι τιμωρίες αγκυλώνουν τις ψυχές των ανθρώπων. Οι ποινές ή οι τιμωροί δαίμονες πιέζουν τους ανθρώπους προσπαθώντας να τους απομακρύνουν από την κακία και να τους οδηγήσουν στην αρετή. Οι τιμωρίες είναι ουσιαστικά οι δοκιμασίες οι οποίες έρχονται όχι μόνο στις ψυχές που είναι γεμάτες πάθη αλλά και στις αγνές και καθαρές

14.  Να πιστεύετε ότι το βάθος της ψυχής είναι αθάνατο. Να κοιτάτε πάντοτε προς τα πάνω. Κοίτα το θείο βάθος της ψυχής αλλά όλες σου οι δυνάμεις και οι πράξεις να κατευθύνονται προς τα πάνω. Όλες οι πράξεις για να μπορούν να κατευθύνονται προς τα πάνω πρέπει να είναι ορθές.

15.  Όταν ο άνθρωπος πλησιάσει το πυρ, θα αποκτήσει το φως από το Θεό. Η μυσταγωγία ανάβει τον πυρσό μέσα στις ψυχές. Οι ηλιακές δυνάμεις του ανώτερου πυρός επιμελούνται των Μυστηρίων και της Μυσταγωγίας και είναι αυτές που θα οδηγήσουν την ψυχή στην πλήρη αθανασία αφού θα διακόψουν το σύνδεσμό τους με το σώμα και θα οδηγήσουν αυτή σε ανώτερους κόσμους.  Οι Τελετές δε του πυρός εξαλείφουν όλους τους ρύπους εκτός γεννήσεως ακόμη και καθιστούν την ψυχή ελαφρά δια θερμής πνοής.

16.  Τα λόγια  επέδειξαν άφθεγκτα και απέκτησαν να τηρηθεί μυστικότητα και σιγά από τους Μύστες. Ο Μύστης καλείται να τηρήσει σιγή σε όλα τα αρχαία Μυστήρια. «Βους επί γλωτί» των Πυθαγορίων

17.  Στείλε μου τον αληθινό Ασκληπιό και απομάκρυνε κάθε δαίμονα που αποπλανά. Κατά την ιερουργία πρέπει να καλούμε τους Θεούς που εφορεύουν τον δικό μας ανεξέλεγκτο κόσμο κυρίως τον Ασκληπιό και την Εκάτη. Ενώ είναι δυνατόν κατά την ιερουργία να δημιουργηθούν ψευδής εντυπώσεις ή παρουσία αιθερικών ρακών ή επιψυχιδίου, οπότε βλέπουμε «πλανοδαίμονες». Γι αυτό λοιπόν επιτάσσεται αιθερική καθαρότητα «αγνότητα»

18.  Ονόματα βάρβαρα μην τα μεταγλωττίζεις «μεταφράζεις». Όταν αλλάζεις τα μυστηριακά λόγια τότε αυτά χάνουν τη δύναμή τους γιατί χάνουν τη δύναμη  του ήχου και της δόνησης που απορρέει κατά την απαγγελία τους. Ο ήχος έχει δύναμη όταν βρεις τον αρχετυπικό ήχο του αντικειμένου.

19.  Οι ψυχές που εβλήθησαν υπό του Άρεως (πέθαναν υπερασπιζόμενοι κάποια ιδέα) είναι ανώτερες αυτών που πέθαναν από ασθένεια. Ο ηρωικός θάνατος οδηγεί γρηγορότερα στην αθανατοποίηση της ψυχής και αποτελεί κορυφαία εξελικτική και πνευματική πράξη.

20.  Η ψυχή κατά την κάθοδό της συλλέγει και λαμβάνει ένα μέρος αιθέρος και ηλίου και σελήνης και όσα εμπεριέχονται εις τον αέρα. Εδώ μιλάει για την κάθοδο της ψυχής, την είσοδο στο σώμα προς μια νέα ενσάρκωση τη διαδικασία  επανασωμάτωσης που λέγεται κάθοδος και γίνεται η συλλογή χιτώνων και συλλογή ενέργειας. Αυτό γίνεται διότι κατά την εκσάρκωση έχουν αποβληθεί όλοι οι χιτώνες εκτός του εμπορίου .

21.  Επτά φύσηξε ο πατέρας τα στερεώματα των κόσμων. Ισχυρίζονται ότι υπάρχουν επτά σημαντικοί κόσμοι. Ο πρώτος ο εμπύριος κατόπιν τρεις αιθέριοι και τέλος τρεις υλικοί. Όλοι αυτοί δημιουργήθηκαν από την αρχική μονάδα «πατήρ»

Ο πατέρας δεν εμπνέει φόβο αλλά εμπνέει την υπακοή. Η φυσική θέση του ανθρώπου σε σχέση με το Θεό αποκλείει την τυραννική διάθεση του Θεού απέναντι στον άνθρωπο. Έτσι ο Θεός δεν είναι εκδικητικός ή τιμωρός αλλά σύμβουλος και παιδαγωγός προσπαθώντας να οδηγήσει με την πειθώ.

Advertisements